I. Obchodní podmínky


1. Obecná ustanovení

a) Tyto obchodní podmínky a reklamační řád pro prodej vstupenek (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím portálu umístěného na webovém rozhraní www.futureum.cz. Webové rozhraní provozuje společnost:

FUTUREUM s.r.o.
Vítkovice 3044, 703 00 Ostrava
IČ: 44743432, DIČ: CZ44743432
zapsaná v OR vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod značkou C 2566
Telefonní číslo: +420 737 894 021
Kontaktní e-mail: recepce@futureum.cz
(dále jen „FUTUREUM“) jako Prodávající.

b) Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran, vzniklých při nákupu vstupenek na prohlídky a jiné akce (dále jen “Akce”) uskutečněné prostřednictvím webového portálu www.futureum.cz, s využitím rezervačního a prodejního systému e-listky.cz, provozovaného společností eABM s.r.o. (dále jen "webové portály"). Vstupenka je listina (popřípadě elektronická verze této listiny) sloužící jako vstupenka na Akce, která obsahuje podstatné informace o dané Akci. Nákupem vstupenky na Akci přes webové portály (dále jen „e-vstupenka“) vyjadřuje Zákazník (kupující) souhlas s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem pro prodej vstupenek a zavazuje se jimi řídit.

c) Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy uzavřené nákupem e-vstupenky mezi Zákazníkem a FUTUREEM. Obchodní podmínky stejně jako smlouva jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

d) S cenami e-vstupenek je možné se seznámit na webových stránkách www.futureum.cz. Konečná cena jednotlivých e-vstupenek je uvedena před vložením do košíku v procesu nákupu.

e) Úhradu za e-vstupenku lze realizovat platební kartou nebo převodním příkazem. Takto zakoupenou e- vstupenku lze vytisknout na tiskárně nebo předložit na obrazovce mobilního telefonu a prokázat se jí při vstupu na Akci.


2. Práva a povinnosti smluvních stran

a) Při objednávání e-vstupenky je Zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené při objednávání e-vstupenky jsou FUTUREEM považovány za správné.

b) Zákazník je v souvislosti se vstupem na konkrétní Akci vždy povinen dodržovat pravidla stanovená pořadatelem Akce. Je rovněž povinen podrobit se návštěvnímu řádu místa konání Akce.

c) FUTUREUM si vyhrazuje u každé Akce právo na změny programu, termínu a místa konání.

d) Za platnost a pravost e-vstupenek zakoupených mimo webový portál www.e-shop.futureum.cz FUTUREUM neodpovídá. Držitel e-vstupenky odpovídá za jakoukoli manipulaci s e-vstupenkou. Jakoukoli manipulací s e-vstupenkou podstupuje držitel e-vstupenky riziko zneužití QR kódu, čárového či jiného kódu a čísla e-vstupenky, což může mít za následek nevpuštění na Akci. E-vstupenku uchovávejte na bezpečném místě. Nezveřejňujte fotografie e-vstupenek na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram atd.) nebo nepřeposílejte e-maily obsahující odkaz na stažení e-vstupenky. Kupující bere na vědomí, že u e-vstupenky nelze odstoupit od kupní smlouvy z důvodu možného zneužití v oběhu.

e) E-vstupenka je plnohodnotnou vstupenkou a držitel e-vstupenky s ní nakládá na vlastní odpovědnost. E-vstupenka obsahuje unikátní číslo a unikátní QR kód s tím, že tyto identifikační znaky opravňují ke vstupu do prostoru konání Akce pouze jedenkrát a jen při prvním použití. V případě kopírování e-vstupenky se tak držitel vstupenky vystavuje riziku, že nebude vpuštěn do prostoru konání Akce a že ponese veškeré právní následky a škody z toho vyplývající, a to nezávisle na tom, zda předložil originál či kopii.

f) E-vstupenku po zakoupení zákazníkem není možné vracet ani měnit, ale může je uplatnit jiná osoba, než která e-vstupenku zakoupila.

g) Upřesňující podmínky užití e-vstupenky mohou být dále uvedeny u jednotlivých Akcí v elektronické nebo listinné podobě a zákazník se zavazuje zakoupením produktu k jejich dodržení.


3. Postup při nákupu e-vstupenky

a) Výběr Akce
U Akce, na kterou chcete koupit e-vstupenku, klikněte na stránkách www.futureum.cz na odkaz e-shop. Po přesměrování na rezervační a prodejní systém se můžete přihlásit nebo zaregistrovat.

b) Přihlášení
Kliknutím na Můj účet se můžete před prvním nákupem registrovat a vytvořit si zákaznický účet nebo se přihlásíte do již vytvořené registrace.

c) Vložení e-vstupenky do košíku
U Akce, kterou jste si zvolili, vyberte z možností prohlídky, akce a datumu konání. Dále zvolte příslušnou kategorii zákazníka a počet e-vstupenek. Zadaný počet e-vstupenek vložte do košíku a stiskněte tlačítko Pokračovat.

d) Obsah košíku
V košíku se zobrazí všechny vámi vybrané e-vstupenky, způsob úhrady ceny a doručení e-vstupenky. Zkontrolujte obsah košíku včetně cen a zvolené Akce, následně stiskněte Pokračovat.

e) Dokončení
V případě, že ještě nejste registrováni, máte možnost nákupu bez registrace. Vyplníte požadované údaje: jméno, příjmení, e-mailovou adresu, na kterou bude doručena e-vstupenka. V případě, že jste registrováni a provedli jste přihlášení do svého zákaznického účtu, bude e-vstupenka zaslána na zadanou e-mailovou adresu. Po přihlášení budete vyzváni k potvrzení vaší e-mailové adresy.

f) Zaplatit
Po kliknutí na tlačítko Zaplatit budete přesměrováni do zabezpečené platební brány společnosti KB SmartPay, která vás vyzve k zadání čísla vaší platební karty, konce její platnosti a ověřovacího kódu. Způsob platby je možný pouze on-line platební kartou. Tlačítko Zpět na seznam vás vrátí k úvodní nabídce.

Po uhrazení příslušné částky bude zákazníkovi doručena e-vstupenka na e-mailovou adresu uvedenou při nákupu bez registrace, v případě nákupu s registrací bude e-vstupenka zaslána na e-mailovou adresu, která slouží k přihlašování ke klientskému účtu. FUTUREUM nenese odpovědnost za platnost či dostupnost zadané e-mailové adresy. E-vstupenku si zároveň budete moci vytisknout po přihlášení na Můj účet přes ikonu opravňující k tisku vstupenek. Doručení e-vstupenky jiným způsobem není možné. V případě neuhrazení e-vstupenky platební kartou je váš nákup neplatný. E-vstupenku není možné po zaplacení stornovat nebo vrátit.

E-vstupenku může uplatnit i jiná osoba, než která je zakoupila (dle pravidel pro kontrolu e-vstupenek).

g) Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory, tisk e-vstupenky) si hradí Zákazník sám.


4. Prohlášení o ochraně osobních údajů a dat

a) Osobní údaje jsou zabezpečeny dle moderních standardů, které zajišťují maximální možnou ochranu zpracovávání údajů před neoprávněným přístupem nebo přenosem, před jejich ztrátou nebo zničením, jakož i před možným zneužitím.

b) Osobní údaje Zákazníka jsou zpracovávány v souladu s platnými zákony, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 dále GDPR.

c) Zákazník uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi FUTUREA po úspěšném splnění smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Zákazník má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti Zákazníka vymazat z databáze. Osobní údaje Zákazníka jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje Zákazníka
FUTUREUM nepředává žádné další osobě ani subjektu.

d) Údaje, které budou sloužit pro úhradu kupní ceny e-vstupenky, jsou poskytovány přímo společnostem provozujícím zabezpečené internetové platební brány a FUTUREUM nemá k těmto údajům přístup. Tyto údaje jsou chráněny v souladu se všeobecnými podmínkami provozovatelů těchto zabezpečených internetových platebních bran.


5. Rozhodné právo, soudní místo a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

a) Smluvní vztahy mezi Zákazníkem a FUTUREEM se řídí českým právem a pro případné soudní spory jsou příslušné české soudy.

b) Pro řešení sporů mezi Zákazníkem a FUTUREEM je místně příslušný soud FUTUREA, pokud právní předpis nestanoví jinak.

c) Zákazník je oprávněn, vznikne-li mezi ním a FUTUREEM spor a nepodaří-li se takto vzniklý spor vyřešit smírnou cestou, obrátit se s návrhem řešení takového sporu subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj, Provozní 5491/1, 722 00 Ostrava – Třebovice, nebo online možnost řešení sporu na oddělení ADR, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.

d) Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak doporučujeme Zákazníkovi nejdříve využít kontakt na vedení FUTUREA pro vyřešení nastalé situace.



II. Reklamační řád


a) Zákazník bere na vědomí, že z důvodu dle ustanovení. § 1837 písm. j) občanského zákoníku, v platném znění, nelze od nákupu e-vstupenky odstoupit postupem podle § 1829 občanského zákoníku (odstoupení do 14 dnů bez uvedení důvodu), neboť v daném případě jde o smlouvu o využití volného času a plnění je poskytováno v určeném termínu.

b) E-vstupenku nelze vykoupit zpět ani vyměnit. V případě poškození, zničení, ztráty nebo odcizení e- vstupenky nebude e-vstupenka nahrazována novou a Zákazníkovi nebude poskytnuta náhrada.

c) V případě zrušení Akce oznámí FUTUREUM na webových stránkách www.futureum.cz náhradní termín konání či způsob vracení vstupného.

d) V případě, že Zákazník poskytl FUTUREU při koupi e-vstupenky svoji e-mailovou adresu, bude na tuto adresu vyrozuměn o tom, že je Akce zrušena.

e) FUTUREUM nenese odpovědnost, pokud Zákazníka nebude možno prostřednictvím tohoto kontaktu včas zastihnout, anebo pokud Zákazník obdrží včas odeslané vyrozumění o zrušení Akce se zpožděním.

f) Náhrada jiných nákladů (např. ubytování, doprava, poštovné) se neposkytuje. Není-li uvedeno jinak, je držitel e-vstupenky povinen zažádat o vrácení vstupného bez zbytečného odkladu.

g) Veškeré reklamace a případné dotazy je třeba doručit bez zbytečného odkladu elektronickou poštou na e-mailovou adresu: reklamace@futureum.cz anebo písemně na adresu: FUTUREUM s.r.o., Vítkovice 3044, 703 00 Ostrava. O způsobu vyřízení reklamace bude Zákazník informován FUTUREEM ve lhůtě 30 dnů od doručení reklamace, nebude-li se Zákazníkem sjednán jiný termín vyřízení.

h) Dojde-li ze strany FUTUREA k úplnému zrušení Akce, přičemž Zákazník již e-vstupenku na tuto Akci řádně zaplatil, bude tomuto Zákazníkovi vstupné na základě jeho písemné žádosti vráceno (např. prostřednictvím jeho platební karty, kterou vstupenku zaplatil, nebo na bankovní účet uvedený v žádosti).


Tyto Obchodní podmínky a reklamační řád platí od 1. 4. 2023.